Project Description

הדפסה על משטחים קשיחים

הדפסה על זכוכית * הדפסה על פרספקס * הדפסה על אלומיניום * הדפסה על עץ * הדפסה על PVC * הדפסה על מראה * הדפסה על קרטון * הדפסה על מגנט

הדפסה על משטחים קשיחים ממגוון רחב של חומרי גלם, כגון זכוכית, פרספקס, אלומיניום, עץ, PVC, מראה, קרטון או מגנט, מתבצעת באמצעות מדפסות דיגיטאליות מתקדמות אשר פועלות על בסיס טכנולוגיית UV תוך כדי שימוש באור אולטרה סגול להעברה וייבוש חומר הדפסה מיוחד על משטח קשיח כלשהו. ההדפסה על קשיחים משמשת ליצירת פתרונות עיצוב מקוריים, הנדרשים במגוון תעשיות, לרבות מיתוג ופרסום, כמו למשל לצורך ייצור מוצרי קידום מכירות, שלטי חוצות, באנרים וכדומה. כמו כן, הטכנולוגיה מאפשרת הדפסה ברזולוציה גבוהה על משטחים גדולים במיוחד, ועל כך היא משמשת כיום גם לעיצוב פריטי ריהוט ודקורציה לחללי חוץ ופנים, עבור לקוחות פרטיים ועסקיים ולמטרות אישיות ומסחריות כאחת.

למעשה, באמצעות מדפסות דיגיטליות על בסיס UV ניתן להדפיס כל אלמנט גרפי, בין אם אותיות, לוגו, תצלומים או ציורים, ברמת מורכבות גבוהה בכל צורה וצבע, לרבות צבע לבן, בכל הפורמטים והגדלים (ברוחב שעד 2.5 מ"ר), בהתאמה אישית ומדויקת לצרכי היצרן.

בהשוואה לשיטת ההדפסה המסורתית, אשר מבוססת על שימוש במים וממיסים, טכנולוגיית הדפסה על קשיחים באמצעות אור אולטרה סגול מאפשרת יצירת הדפסים מורכבים ומקוריים בזמן קצר, ללא פגיעה בסביבה ותוך חסכון כלכלי ניכר. כמו כן, בתהליך ההדפסה על קשיחים, ניתן לבצע הדפסים עדינים במיוחד, בעוד שהצבע נשאר חד ומבריק לאורך הזמן. ההדפסים מתאפיינים באיכויות החוזק והעמידות, ובמראה יוקרתי, מושך ובולט. בנוסף, החומר המודפס הינו בעל הגנה גבוהה בפני דהייה של הצבע, פציעות ושריטות,  אינו ניזוק מכימיקלים ולחות.

כיצד פועלת טכנולוגיית הדפסה על קשיחים?

מדפסות דיגיטליות המיועדות להדפסה על קשיחים מופעלות באמצעות מנגנון גלילה אשר מסתובב על גבי המשטח המקובע, תוך כדי העתקת התמונה על ידי העברת דיו, דבק או לקה על פני המשטח בהתאם לקידוד של תמונה או גרפיקה דיגיטאלית.

למעשה, התהליך הפוטוכימי של הדפסה על קשיחים זהה כמעט לחלוטין לשיטה המשמשת לייבוש לק – ג'ל על הציפורניים במכשיר אולטרה סגול, כאשר את הלק מחליפים בדיו או בחומר כיסוי או ציפוי דקורטיבי. חומר ההדפסה (דיו או ציפוי) שמיועד להדפסה על קשיחים מורכב תערובת כימית המכילה מונומריים נוזליים, פולימרים ופוטו אינטנטורים. לאחר שחומר ההדפסה מועבר על המשטח, המדפסת מכוונת עליו גל אולטרה סגול באורך שבין 200 ל-400 ננומטר וכתוצאה מהתגובה הכימית שמתרחשת בזמן הספיגה, הדיו מתקשה באופן מידי. יש לציין כי הדיו או חומר ציפוי אחר שנמצאים בשימוש לצורך הדפסה בטכנולוגיית UV אינו מסוכן לסביבה ואינו מדיף ריחות או משחרר רעלים. על כך, טכנולוגיית הדפסה על בסיס UV נחשבת לבטיחותית וידידותית לסביבה.

הצעת מחיר >

סוגי המשטחים המיועדים להדפסה על קשיחים

כיום, טכנולוגיית ההדפסה על קשיחים מיועדת למשטחים העשויים ממגוון חומרי הגלם. כך, באמצעות ההדפסה בטכנולוגיית UV בהעברת דיו ישירות על משטחי הזכוכית, ניתן לייצר מוצרי ויטראג' צבעוניים במראה אמנותי.

על ידי הדפסה ישירה על חומרים אקריליים (על בסיס פולימרי), אפשר להפיק מגוון רב של מוצרי פרסום איכותיים, כגון שלטים, באנרים, סטנדים לתצוגה וכדומה. מוצרים אקריליים עם הדפסה ישירה עמידים בפני לחות, קרינה ונזקי אקלים אחרים ולכן ניתנים להצבה הן בחללים פנימיים והן במתחמים חיצוניים.

הדפסה ישירה על משטחי עץ חלקים מאפשרת יצירת מרקמים דקורטיביים מקוריים במראה עבור עיצוב דלתות, ארונות, חיפויי קירות ועוד.

מדפסות דיגיטאליות מתקדמות מסוגלות להדפיס גם על חומרי גלם על בסיס מתכת, בתנאי שהמשטח שעליו מועברת ההדפסה חלק לחלוטין ואינו חלוד.