טכנולוגיה מתקדמת של חיתוך בלייזר מתאימה למגוון חומרים כגון עץ, MDF, פרספקס וזכוכית, טקסטיל, פורניר, שיש, עור, פלסטיק ומתכת.

חיתוך לייזר מאופיין באיכות גבוהה וגמישות. תהליך חיתוך הלייזר מתבצע ללא מגע והינו מהיר, מדויק ומייצר קצוות החתוכים באופן מושלם וללא שבבים או סימני פיוח. חומרים רבים ושונים משמשים לייצור רהיטים ומערכות הלייזר מתאימות באופן אידיאלי לחיתוך וחריטה של חומרים לא מתכתיים רבים.

חיתוך לייזר בעל יתרונות רבים כגון חיתוכים נקיים ומושלמים, זמן עבודה מהיר, חיתוך טקסטיל ללא מוך ובאופן נקי, חיסכון בחומרי הגלם, גמישות רבה בבחירת קווי המתאר של הרהיט, ייצור פשוט דרך תוכנת עיצוב המאפשרת עיצוב מודולרי. ניתן לייצר בקלות חומרים מודפסים, ולתייג חלקים וחומרים שונים המרכיבים את הרהיט. חיתוך בלייזר מאפשר התאמה אישית של הרהיט לדרישות הלקוח, בתכנון המבנה, העיצובים המיוחדים והגימורים המושלמים.

חיתוך בלייזר על עץ

עץ הוא חומר גלם למוצרים רבים בתעשייה. הטכנולוגיה החדשה יחסית של חיתוך לייזר בעץ מאפשרת יצירת שלטים, פסלים מרשימים, דלתות ועוד יישומים מרהיבים. בעת החיתוך בלייזר, יוצרת הקרן החמה והממוקדת חתך נקי בעץ תוך התכה וסגירה של שולי החתך, כך שאין צורך בגימורים נוספים. החיתוך מתוכנת באופן ממוחשב ומופעל אוטומטית כך שנמנעות טעויות אנוש ובזבוז חומר הגלם, ונחסך זמן עבודה יקר המתבטא בחיסכון בעלויות.

חשוב לדעת שישנו הבדל בתכונות מוצרי העץ השונים, שיכולים להשפיע על גימור המוצר הסופי: עץ מלא מגיע בצורתו הטבעית ולרוב אינו מעובד. לסוגי עץ שונים קשיות, צפיפות, תכולת שרפים ולחות שונים, בנוסף למקור העץ (מהארץ או מחו"ל) המתבטא בעלויות ראשוניות שונות. העץ הטבעי הוא חומר שתכונותיו יכולת להשתנות לכל אורכו, ולכן המוצר הסופי יכול להגיע עם גימור לא אחיד לחלוטין בשל בליטות או צפיפויות משתנות בחומר הגלם.

MDF הוא חומר גלם זמין ונפוץ שעשוי מנסורת, שמקורה מסוגי עצים שונים, המודבקים ליצירת פלטה קשיחה. בניגוד לעץ טבעי, פלטות ה – MDF אחידות בתכונותיהן לכל אורכן ולכן הגימור שלהן אחיד ומושלם.

עץ לביד מורכב מכמה משטחים מעובדים מסוגי עץ שונים, המודבקים בכמה שכבות ליצירת פלטה יציבה, ולרוב כבדה יותר מעץ מלא. דרושה עבודה קפדנית עם קרן הלייזר על מנת לעבוד עם כל שכבות העץ השונות המרכיבות את הפלטה ללא גרימת נזק.

חיתוך חריטה וצריבה בלייזר על מתכת

חיתוך בלייזר מתאפשר על מגוון מתכות כגון נירוסטה, טיטניום, פליז, אלומיניום, פח, מגנזיום, פלדה ועוד, עד לעובי של 30 מ"מ. ניתן לבצע חיתוכים של צורות ודוגמאות בתבניות חזרתיות, צריבת קרן הלייזר מאפשרת ליצור עיטורים ודוגמאות על המתכות לקבלת תוצאות מרהיבות ומושלמות, לפי דרישת הלקוח ובהתאמה לצרכיו.

חיתוך בלייזר על פרספקס

נוח להשתמש בחומרי גלם שקופים כגון זכוכית ופרספקס, המאפשרים מעבר אור טבעי ומפחיתים צורך בשימוש בתאורה מלאכותית. פרספקס הינו חומר עמיד בפני שבר ומשקלו מופחת לעומת זכוכית. איכות הפרספקס היום גבוהה והמוצרים המתקבלים ממנו עמידים, בטיחותיים, קלי משקל ואסתטיים.

ניתן להשתמש בחיתוך לייזר על פרספקס במשטחי פרספקס ליישומי תאורה דקורטיבית תוך משחק בדרגת האטימה של המחיצה לאור. אפשר לחלק את חלל החדר בעזרת מחיצות פרספקס או פלסטיק החתוכות בהתאמה אישית לפי צרכי הלקוח תוך תרומה לעיצוב ושימושיות החלל הפנימי.

בתקופת הקורונה חלה דרישה של משרד הבריאות לפיה יש להתקין מחיצות הפרדה בדלפקי קבלה של משרדים, בקופות חולים, בסניפי בנקים ומשרדי ממשלה. מחיצות הפרספקס שקופות, קלות לניקוי וחיטוי, ואינן מאפשרות מעבר נתזי רוק ולכן אידיאליות להתקנה כמחיצות הפרדה בין אנשים בדלפקי קבלה, שולחנות ואזורי ישיבה והמתנה. כולנו מכירים שילוב של מחיצות פרספקס גם במשרדים, באזורי מסחר, בתי חולים, קליניקות ועוד. הן גם בטוחות לשימוש בסביבת ילדים בעיקר בגנים ובבתי ספר.

איך מיישמים שימוש של חיתוך בלייזר בייצור רהיטים?

בחירה בחומרים איכותיים בלבד אינה מספיקה ליצירת העיצוב הרצוי. עיצוב אטרקטיבי עם הצורה והצבעים המיוחדים לו הוא זה שלמעשה מעורר חיים במרחב והופך אותו לייחודי. טקסטיל ומגוון סוגי עץ, פלסטיק ומתכת משמשים לעיצוב פנים, הן במרחב הפרטי והן במרחב המסחרי, ומשולבים בצורה פונקציונלית ועיצובית כאחד.

הגמישות של הלייזר באה לידי ביטוי בייצור ריהוט פנים מודרני. טכנולוגיית הלייזר משלבת עיצוב איכותי ומוצרים אלגנטיים כדי לייצר תוצאות גאוניות המתעוררות לחיים בעיני המתבונן. כך למשל, מערכות לייזר משמשות לחיתוך כריות, תבניות של MDF, שיבוצי פורניר, חריטות צילום על שיש או חיתוך פרקט. לוחות מגבר או אביזרים אלגנטיים אחרים העשויים פרספקס הם יישומי לייזר אופייניים.

חיתוך בלייזר מאפשר שילוב של חומרים שונים באותו רהיט ללא צורך בפשרה על איכות הרהיט, הנראות שלו או רמת הגימור הסופי. השיטה מאפשרת שילובים מודרניים ודקורטיביים מקוריים כגון שולחנות עץ עם חריטת לייזר המעטרת את המשטחים, ארונות עץ משולבי אלמנטים של מתכת בדלתות או במסגרות, כיסאות מעוצבים עם משרביות מתכת המשולבות במסגרת העץ. רק הדמיון מגביל את האפשרויות לייצר ריהוט בחיתוך לייזר.